Contractbeheer2018-11-14T16:01:48+00:00
immix-advocaten-mediators-Zeist

immix levert maatwerk binnen een
groot aantal rechtsgebieden.

Onze diensten

Contractbeheer

Organisaties willen grip hebben op hun contracten. Maar dikwijls ontbreekt een centrale en volledige contractenadministratie. Het beheren van afgesloten contracten wordt in de praktijk overgelaten aan verschillende personen binnen een organisatie. Die hebben al dan niet daar hun eigen systeem voor. Bij vertrek of (langdurige) afwezigheid vindt dan geen overdracht plaats.

Dat is een risico. Opzegtermijnen worden niet bewaakt en de rechten en verplichtingen van de organisatie zijn onvoldoende bekend.

U wilt uw contractbeheer op orde hebben, maar waar te beginnen? En wie moet al die lopende contracten inventariseren? U komt handen tekort.

Wij denken graag met u mee en leveren waar nodig helpende handen in de uitvoering.

Een goed begin is het halve werk. Bij de voorbereiding van een goed contractbeheer zijn de volgende zaken van belang:

  • Begin met het verzamelen van alle contracten op een centraal punt
  • Bepaal met welke middelen het beheer van de contracten moet worden uitgevoerd. Is een eigen excel-bestand toereikend of bestaat er behoefte aan uitgebreidere tools. Er zijn diverse softwaresystemen, maar welk contractbeheersysteem past voor uw organisatie? Welke gegevens en bijzonderheden wil men eigenlijk geregistreerd hebben? En welke informatie uit de contracten moet het systeem kunnen leveren?
  • Stel vast wie binnen de organisatie verantwoordelijk is voor het contractbeheer en wie met de uitvoering wordt belast.
  • Stel interne procedures vast voor het contractbeheer. Hierin worden de rollen en verantwoordelijkheden opgenomen van iedereen die betrokken kan zijn bij het afsluiten, uitvoeren en beheren van contracten. Vaak is dit ook een mooie aanleiding om nog eens aandacht te besteden aan de procuratieregeling van de organisatie. Wie mag er namens de organisatie contracten afsluiten?
  • Vaak is de omzetting van contracten in een systeem een hobbel. Onze partner contract-smarter.nl helpt bij de keuze voor een contractsysteem en zet de contracten voor u om in tabellen. Ook voert zij, in samenwerking met immix advocaten|mediators, periodieke checks uit. Zo worden uw contracten en contract-partners gemonitord.

Alle relevante gegevens en bijzonderheden van de verzamelde contracten moeten worden ingevoerd in het gekozen systeem. Ervaring met het lezen van contracten is daarbij zeer aan te raden. Ieder contract kan er namelijk weer anders uitzien. Alleen als je begrijpt wat er staat, kun je de registratie van de bijzonderheden uit het contract goed registreren.

Wat kan immix advocaten | mediators voor u betekenen?

Wij hebben een ruime ervaring met contracten en kunnen u assisteren bij het opzetten en/of uitvoeren van uw contractbeheer. In de voorbereidingsfase kunnen wij adviseren en u voorzien van ‘best practices’. U wilt toch niet zelf het wiel opnieuw uitvinden?

Wilt u weten wat er allemaal mogelijk is? Neem contact op met Laura van Driel. Zij kan u alles vertellen over onze diensten

Contactpersoon:

Laura van Driel

Meer weten? Bel ons: 030-693 45 55

Contact
immix advocaten | mediators

Adres Schellingerhuis, Broederplein 29
3703 CC Zeist
Telefoon 030 693 45 55
Fax 030 693 95 77
E-mail team@immix.nl